متن خطبه نماز جمعه مورخ ۹۶/۵/۱۳

0

خطبه اول

حضرت علی بن موسی الرضاA  برای ما در همه جهات زندگی اسوه و راهنما هستند و وجود مبارک ایشان حلقه اتصال ما با همه ائمه اطهارDو انبیاء عظامD بوده است؛ کشور ولایت مدار ما خود را بسیار مدیون این امام بزرگوار می داند؛ میلاد ایشان را خدمت شما تبریک عرض می کنم. می خواهیم در خطبه اول، توشه تقوا و راهنمائی ایمانی و تقوائی را از مکتب و محضر آن حضرت فرا می گیریم.

حضرت فرمودند:

Nاِنَّ الایمانَ اَفضلُ مِن الاسلامِ بِدَرجَةٍ, وَ التَّقـوى اَفضـلُ مِن الایمانِ بِدَرَجَةٍ وَ لَم یَعطِ بَنو آدَمَ اَفضلُ مِنَ الیَقینِM[1]ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد آدم چیزى بـالاتـر از یقیـن داده نشده است.

اِنَّ الایمانَ اَفضلُ مِن الاسلامِ بِدَرجَةٍ ایمان از لحاظ درجه و مرتبه از اسلام بالاتر است، کسی که مسلمان می شود، آماده است که مؤمن شود؛ یعنی مؤمن شدن یک درجه از اسلام بالاتر است، همین که ما شهادت بر رسالت رسول گرامی اسلام a و پیش از آن، شهادت بر وحدانیت خدای متعال را بر زبان جاری می کنیم، مسلمان می شویم؛ سپس باید بفهمیم و عمل کنیم، باید باور خود را محکم کنیم تا مؤمن شویم؛ بنابراین کلاس ایمان بالاتر از کلاس اسلام است؛ حضرت در ادامه فرمودند وَ التَّقـوى اَفضـلُ مِن الایمانِ بِدَرَجَةٍ؛ وقتی انسان ایمان می آورد، بعد از آن باید تمرین کند تا به دستورات ایمانی عمل کند، به يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا که خدا فرموده است، گوش بسپارد و به آن فرمان ها عمل کند تا به درجه تقوا برسد؛ وَ لَم یَعطِ بَنو آدَمَ اَفضلُ مِنَ الیَقینِ، چیزی بالاتر از یقین به بنی آدم داده نشده است؛ یعنی وقتی انسان به تقوا می رسد، در عالم تقوا و در فضای معنوی، روحش با یقین آشنا می شود؛ یقین به وجود خدای متعال، یقین به آخرت و حقانیت رستاخیز و بهشت و جهنم و حساب و کتاب، یقین به وحی و کتاب های آسمانی، یقین به نبوت انبیاء و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت D، یقین به وجود فرشتگان و عالم غیب؛ یقین حوزه های بسیاری دارد و بسیار مهم است؛ یقین گوهر بسیار گرانبهائی است که حضرت می فرماید در این دنیا چیزی بالاتر از یقین به بنی آدم داده نشده است.

حضرت در حدیث دیگری فرمودند: لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِء مُسْلِم حَتّى تَكُونَ فيهِ عَشْرُ خِصال؛

عقل یک انسان مسلمان کامل نمی شود مگر این که ده ویژگی در او باشد، ما این ده ویژگی را از کلام امام خود بشنویم و روی خود پیاده کنیم، خود را با این ده ویژگی بسنجیم و ببینیم چقدر به آنچه که امام رضا A از ما انتظار دارد نزدیک هستیم، چقدر شاگرد آن حضرت هستیم یا این که از آن حضرت فاصله داریم.

اول: أَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ؛ کسی که مسلمان است باید همه از او انتظار خیر داشته باشند، فقط از او خیر بشنوند، از او خیر ببینند، نیت و سخن او خیر باشد، عمل و  نگاه او خیر باشد.

دوم: وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ؛ مردم از شر او در امان باشند، مردم از دست او استرس و ناراحتی نداشته باشند، در خانه ای که در آن زندگی می کند همسر، فرزند، پدر و مادرش از او ناراحتی نبینند، از او خیر ببینند، همسایه و همکاران از او ناراحتی نبیند، زیردست و یا بالادستش، شر او را نبیند، بلکه خیر او را ببیند.

سوم: يَسْتَكْثِرُ قَليلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ:  اگر از پدر، مادر، همسر و فرزند و همسایه های خود، از رئیس و مرئوس خود خیر کوچکی دید، آن خیر کم را زیاد ببیند؛ افراد خیلی اوقات می گویند فقط سهم من همین بود؟ این خوب نیست، حضرت می فرماید اگر از دیگران خیر کمی دیدید، آن را زیاد ببینید.

چهارم: وَ يَسْتَقِلُّ كَثيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ؛ اما در نگاه به خود اگر به دیگران خیلی زیاد لطف و محبت کردید، این لطف و محبت را کم ببیند؛ یعنی خیر را از دیگران زیاد ببیند و از خود کم ببینید.

پنجم: لا يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ إِلَيْهِ؛ از اینکه کسانی دست خود را به سوی شما دراز کنند و از شما کاری خواستند، آزرده نشوید، در حدیث دیگری حضرتA فرمود که نعمت خدا که دیگران به تو مراجعه می کنند تا مشکل آنها را حل کنید، خداوند برای شما ارزش قائل شده است و بندگان خود را سراغ شما می فرستد؛ بنابراین با مراجعه مردم برای این که کار آنها را حل کنید و مشکل گشای آنها باشید خدا را شکر کنید و خسته نشوید.

هفتم: وَ لا يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ: در تمام طول زندگی از یادگرفتن و علم آموزی بی حوصله نشوید، مانند این که ما برای خیلی مسائل حوصله داریم، اما اگر تلوزیون را روشن کردیم و دیدیم کسی چهار کلام حرف حساب می زند که یاد بگیریم، یک کانال دیگر بزنیم و حوصله آن را نداشته باشیم، حضرت می فرماید که تا زنده هستید از یادگرفتن علم خسته نشوید و با حوصله یاد بگیرید.

هشتم: أَلْفَقْرُ فِى اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْغِنى: در زندگی خود به ثروت و فقر فکر می کند، اما اگر آینده نگر باشد و مرگ و قبر و حساب و کتاب را بیاد بیاورد به این نتیجه می رسد که اگر فقیر باشد بهتر از آن است که ثروتمند باشد، هرچه می توانید ثروت تولید کنید و عیبی ندارد، اما ثروت اندوزی خوب نیست، حضرت می فرماید فقر را از ثروت بهتر می داند، و لذا ممکن است ثروت بدست بیاورد اما این ثروت خود را خرج دیگران کند، خرج کارهای خیر مکند، دست او در چنین مواردی باز است.

نهم: وَ الذُّلُّ فىِ اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْعِزِّ فى عَدُوِّهِ: ضعف و ناتوانی در پیشگاه خدا را از قدرت و عزتی که دشمنان خدا به او می دهند بهتر می بیند، می گوید اگر در زندان و سختی باشم، اگر در فقر و انزوا باشم و هیچ مسئولیت و مقامی در این دنیا نداشته باشم اما خدا به من آفرین بگوید این بهتر از این است که من کاره ای باشم ولی خدا از من ناراضی باشد، عزتی که دشمنان خدا به او می دهند را نمی خواهد.

ما بسیار از این دست گرفتاری ها داریم، مثلا کسانی هستند برای این که کاره ای شوند به هر دری می زنند، خودشان هم می دانند آدمی نیستند که منتهی به دین، عدالت، انصاف و خدمت گذاری به مردم باشند، خود هم می داند که این مسیر، مسیرِ خدا پیغمبر نیست، اما به هر دری می زند که در جایی وجود داشته باشد، ذلت آنها را می پذیرد و عزت خدائی را رد می کند؛ امام رضا A این رفتار را برای شیعیان خود نمی پسندند و فرمودند که وَ الْخُمُولُ أَشْهى إِلَيْهِ مِنَ الشُّهْرَة ِاگر ناشناخته بماند برای او پذیرفتنی تر است از این که مشهور باشد، بگوید همه عالم من را می شناسند، بجای این که به شهرت افتخار کند، به همان گمنامی افتخار می کند این را حضرت برای پیروان خود می پسندد.

دهم: أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟ قيلَ لَهُ: ما هِىَ؟ قالَ عليه السلام: لا يَرى أَحَدًا إِلاّ قالَ: هُوَ خَيْرٌ مِنّى وَ أَتْقى: بعد فرمودند أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟ این دهمی چیست؟ می خواهند بگویند که این دهمی خیلی مهم تر از همه آنها است، آن را برجسته و درشت می کنند، دهمی چیست؟ می فرمایند که لا يَرى أَحَدًا إِلاّ قالَ ، هیچکس را نمی بیند الا این که می گوید هو هُوَ خَيْرٌ مِنّى وَ أَتْقى ، هرکسی را که می بیند چه او را بشناسد و چه نشناسد تصورش این است که او از من بهتر و باتقوا تر است.

این ده نشانه ای بود که حضرت امام رضا A برای مؤمنین و انسان های فرهیخته ومورد پسند حضرتش نام بردند؛  ما بکوشیم که این معیارها و نشانه ها و علامت های تقوا را از امام المتقین حضرت علی بن موسی الرضا A فرا بگیریم.

 

 

خطبه دوم

اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوا الله و نظم أمرکم. از رهنمودهای انبیاء عظام، رسول مکرم، ائمه اطهار % خصوصا حضرت علی بن موسی الرضا A بهره می گیریم برای این که راه تقوا را بشناسیم و زندگی فردی و اجتماعی ما به تقوا مزین شود؛ بار دیگر میلاد حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا A را خدمت حضار محترم و نمازگزاران گرامی تبریک عرض می کنیم و همه تبریکات اهل عالم را به پیشگاه حضرت حجة بن الحسن العسکری A تقدیم می کنیم.

مناسبت ها

تنفیذ حکم ریاست جمهوری

یکی از وقایع این هفته تنفیذ حکم رییس جمهور است که اکثریت آراء را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آورده است و رهبر فرزانه انقلاب ما براساس احترام به آراء مردم حکم ریاست جمهوری رئیس جمهور محترم را تنفیذ فرمودند؛ اما هم در متن تنفیذ ایشان و هم در سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ نکات بسیار مهم و شرائط بسیار جدی مطرح شد، بنده بعضی از آن نکات و شرائط را مخصوصا برای مسئولان و دست اندرکاران یادآوری می کنم. حکم رئیس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب تنفیذ می شود و سپس در مجلس تحلیف صورت میگیرد، در مراسم تحلیف رئیس جمهور سوگند یاد می کند، وقتی رئیس جمهور سوگند یاد می کند گویا که به نیابت از وزراء، مدیرکل ها، به نیابت از همه استانداران و فرمانداران و بخشداران و همه کسانی که با او همکاری سوگند یاد می کند، او می خواهد بگوید من و همه همکارانم پای این عهد و پیمان و سوگند و تحلیف ایستاده ایم، ما این قضیه را از این جهت لازم داریم که به آن نکات مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب توجه داشته باشیم.

نکته اول: همت در جهت استقرار عدالت؛ عدالت یعنی در جامعه اینگونه نباشد که کسانی حتی یک شغل با حداقل درآمد را نداشته باشند، اما در طرف دیگر افرادی باشند که ده ها میلیون تومان در هر ماه حقوق نجومی بگیرند، این با عدالت نمی سازد.

نکته دوم: اجراء احکام اسلام ناب؛ رئیس جمهور و همه همکاران ایشان باید همت کنند مجری دستورات اسلام ناب باشند، باید به هرچه که خدا و دین و قرآن گفته است و هرچه که سیره رسول اکرم و ائمه اطهار % بوده است  ملتزم باشند.

نکته سوم:تقویت وحدت و عزت ملی؛ جاهایی است که آن جاها نمی شود حزبی و جناحی شوند، مثلا اگر نماز جمعه حزبی جناحی شود همه چیز خراب می شود، مردم می توانند هر سلیقه ای را اعمال کنند اما یک امام جمعه نمی تواند حزبی باشد، یک استاندار نمی تواند حزبی و جناحی عمل کند، یک رئیس جمهور و یک وزیر نمی تواند حزبی و جناحی باشد، یک رئیس دانشگاه و یک رئیس حوزه نمی تواند حزبی و جناحی باشد، اینها باید فراتر از حزب و جناح نگاه کنند، فرمودند که تقویت وحدت و عزت ملی، حالا عده ای رأی دادند و عده ای رای ندادند، کسی که رئیس جمهور می شود رئیس جمهور همه آحاد ملت است و باید بین همه آحاد ملت وحدت و انسجام و اتحاد ایجاد کند، باید نگاه های حزبی جناحی در تصمیم گیری ها و در عزل و نصب ها ممنوع باشد، به این موارد براساس آن قسمی که یاد می کنند ملتزم باشند.

نکته چهارم: اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی؛ مخصوصا حالا که دیگر همه دولت مردان، همه جناح ها و همه نگاه ها کاملا به این نتیجه رسیدند که آمریکا جز دشمنی با ما کاری نکرده و نمی کند، در قصه برجام و امثال آن هم همان کسانی که با همه تعصبات خود از برجام و روند مذاکرات دفاع می کردند و مطمئن بودند که همه تحریم ها برداشته می شود و همه موانع کنار خواهد رفت، الان می گویند هیچی نصیب ما نشد و آمریکایی ها بدعهدی کردند و سر ما کلاه گذاشتند و دروغ گفتند، امروز این حقیقت را خودشان اعتراف می کنند، بنابراین برای ما هیچ راهی جز اقتصاد مقاومتی که سفارش رهبر ما بوده است باقی نمی ماند، ما باید خود را ببینیم و روی توانمندی های خود حساب کنیم و روی پای خودمان بایستیم؛ باید محتاج اجانبی که نسبت به ما دشمنی دارند نباشیم.

نکته پنجم: جانب داری از محرومین و مستضعفان؛ ما نباید مدافع حقوق رانت خوارها باشیم، مدافع حقوق زمین خوارها و کسانی که حقوق های نجومی می گیرند باشیم، نباید فقط حواس ما رفاه طلبان و تأمین منافع آنها باشد، بگوییم آنها وقتی هوس کردند جایی بروند باید هواپیمای آنچنانی زیر پای آنها باشد، به چه قیمتی؟ به قیمت این که محرومین ما حتی از یک جاده راحت و یک اتوبوس مناسب محروم باشند؟  آقا سفارش فرمودند که دولت مردان باید مدافع حقوق محرومان و جانب دار محرومان و مستضعفان باشند.

نکته ششم: توجه ویژه به اشتغال و تولید داخلی؛ گاهی اتفاق می افتد مثلا قرارداد کشتی سازی و در بعضی با شرکت های خارجی بسته می شود، و یا گاهی با وارد کردن بعضی کالاهای خارجی، مثلا درب پلاستیکی که ما در هر روستائی هم می توانیم تولید کنیم به اقتصاد ضربه می زنیم، چندین میلیون دلار ارز برای این واردات مصرف می شود و در مقابل بسیاری از افراد هم بیکار می مانند، هم مواد اولیه و هم صنعت و هم نیروی انسانی آن را داریم، چرا ما باید این کالاهای پیش پا افتاده را از خارج وارد کنیم؟ با کشورهای دیگر قرارداد خرید کشتی می بندیم در حالی که با ساخت کشتی در داخل، ده ها و شاید نزدیک به ده هزار نفر می توانستند صاحب شغل شوند و صنعت کشتی سازی ما با کشورهای دیگر رقابت کند، اما این فرصت های شغلی را نادیده می گیریم، اینها باید مد نظر باشد، آن قسم برای همین ها است.

نکته هفتم: توجه به توانمندی ها و ظرفیت های عظیم کشور؛ توجه به توانمندی ها در معادن، توانمندی ها در سرمایه های ملی، سرمایه های مردمی و انسانی، تحصیل کردگان دانشگاهی، جوانان با انگیزه و با نشاط و دانشمند و در عین حال بیکار؛ رهبر معظم انقلاب می فرمایند روی اینها حساب کنید، این افراد را بکار بگیرید، بگذارید هم مشکلات اینها حل بشود هم مشکلات اقتصادی ما حل شود و مجبور نشویم دست به سوی دشمنانمان دراز کنیم.

نکته هشتم: صراحت در بزرگداشت ارزش ها و مبانی انقلاب؛ ببینیم انقلاب از ما چه انتظاری داشت، انتظار حمایت از مستضعفان و محرومان و انتظار برقراری عدالت در جامعه خود، اینها انتظار انقلاب ما بوده است، انتظار اهمیت دادن به مسائل معنوی، دینی و خانواده، تا آمار طلاق پایین بیاید و انس و  الفت و محبت در خانواده ها جدی شود

نکته نهم: تعامل گسترده با دنیا و ارتباط وسیع با ملت ها و دولت ها؛ ما هرچه خشم و نفرت داریم از آمریکا و اسرائیل و امثال اینها داریم، اما با دنیا که دعوا نداریم، ما باید با همه کشورها، همه ملت ها غیر از این هایی که جز دشمنی با ما کاری ندارند، ارتباط برقرار کنیم، در این زمینه هم قوی عمل نکرده ایم، خیلی فرصت ها را از دست دادیم، امروز خیلی از ارتباطات را با دنیا نداریم و باید داشته باشیم.

نکته دهم: ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان؛ همانطوری که می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، باید مقابل آنهایی که می خواهند همه چیز ما را نابود کنند بایستیم، اینجا بود که فرمودند هزینه ایستادگی در مقابل دشمنان به مراتب کمتر است از هزینه مقابله با آنها است، هروقت ما با آنها مقابله کردیم بردیم، هروقت عقب نشینی کردیم باختیم، فرمودند که ما باید با مستکبران مقابله بکنیم، برای این که آنها بر ما مسلط نشوند و منافع ما را به خطر نیندازند.

نکته یازدهم: مسئولیت امانت؛ امیرالمؤمنین هم در نهج البلاغه فرمودند و خدا هم در قرآن فرمود Pإِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَاO[2]، این امانت را که به شما سپرده اند، سنگینی این امانت را احساس کنید، اکنون که زیر بار این امانت رفتید مسئولیت اخروی آن را در نظر بگیرید.

نکته دوازدهم: کسب رضای الهی و ذخیره ای برای هنگام ملاقات با خدای متعال؛ می خواهند بفرمایند من هرچه که لازم بود بگویم گفتم، حالا این شما و خداوند متعال؛ خدا را در نظر بگیرید و این رسالت های سنگین را نادیده نبینید.

مراسم تحلیف

از کشورهای مختلف دنیا برای مراسم تحلیف آمده اند و ان شاء الله این مراسم به اصطلاح تحلیف در انظار جهانیان با عزت، اقتدار و آبرومندانه انجام شود و محصول آن تحولی در عرصه های سیاسی اجتماعی حکومتی و مخصوصا قوه مجریه باشد؛ ان شاء الله.

بعضی ها اشاره کردند که سیاست ما، سیاست امام رضائی و رضوی است

اولین نیت شوم مأمون: سیاست رضوی این طور بود که مأمون نگران شده بود که امام رضاA مردم را به خود دعوت می کند، او نمی فهمید که امام رضاA ولیّ خداست و مردم را به ولایت خدا دعوت می کند.

دومین نیت شوم مأمون: مامون می گفت او مردم را به مقابل من دعوت می کند، کافر همه را به کیش خود پندارد، مأمون اینگونه خیال می کرد که باید کاری کنم که امام رضاA اعتراف کند که پادشاهی برای ما است؛ وقتی ولیعهد شود عملا اعتراف می کند تو پادشاه هستی و من هم ولیعهدی تو را پذیرفتم، این هم جزو نیات شوم مأمون بود.

سومین نیت شوم مأمون: می خواست بگوید که من باید به پیروان امام رضاA این مطلب را برسانم که امام رضاA چیزی ندارد که شما اینقدر به او عشق می ورزید، چرا شما اینقدر به او علاقه نشان می دهید؟ چرا اینقدر دلداده او هستید؟ خیلی حسادت می کرد که من مردم را به زور دور خودم جمع می کنم ولی مردم خود را برای امام رضا هلاک می کنند، چرا باید اینطوری باشد!؟ من باید به مردم بفهمانم که امام رضا چیزی ندارد!

چهارمین نیت شوم مأمون: مامون می گفت اگر من الان جلوی امام رضاA را نگیرم فردا کاری می کند که طاقت ما تمام شود و بساط ما برچیده شود، الحمدلله همان هم شد و امروز ما شاهد آن هستیم؛ مامون این چهار نیت شوم را داشت، با این نیات امام رضاA را به هجرت به دیار طوس مجبور کرد، اما امام رضا A آمد و پایه های ولایت و امامت را محکم کرد؛ امروز وظیفه رئیس جهور ما، مسئولان ما، دست اندرکاران نظام و همه ملت این است که پایه های ولایت و امامت را محکم کنیم و این سیاست امام رضا است.

سیاست امام رضا یعنی تحکیم پایه ولایت، امامت، قرآن و دین؛ کار دیگری که امام رضا A کرد نمایش قدرت و عظمت مسلمین با برپایی نماز عید فطر بود؛ یعنی علیرغم آن چیزی که آنها فکر می کردند، نماز عید فطری را بر پا کرد که عالم تماشا کنند و در تاریخ زبانزد شود، وقتی که این اتفاق افتاد و مامون قدرت اسلام  و مؤمنین را مشاهده کرد پایه های حکومت بنی عباس متزلزل شد.

سومین نکته: مجالس مناظره ایجاد می شد و حضرت می توانست شرکت در آن مجالس را  نپذیرد اما همان مجالس مناظره را پذیرفت و آن را به همان شعار کربلائی هیهات منا الذلة تبدیل کرد و ذلت و خواری و جهل و ضعف و زبونی طرف مقابل خود را نشان داد، اینها باعث شد که نقشه های شوم مأمون و دستگاه بنی عباس نقش برآب شود، اگر ما خواستیم سیاست رضوی را دنبال کنیم این سیاست رضوی است، امام مذاکره ذلت پذیرانه نداشت، بساطی را راه انداخت که دشمن را سر جای خود بنشاند.

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا بیش از ۱۶۰ هزار کشته و مجروح بر جای گذاشت، مجروحین هم با آن دردهای طاقت فرسایی که به آنها تحمیل شده بود آرزوی مرگ می کردند؛ این سابقه آمریکایی ها دژخیم است، آن ها دو ترور یکی در ناکازاکی و یکی در هیروشیما انجام دادند و مجموعا ۱۶۰ هزار انسان را به کام مرگ فرستادند و یا در مجروحیتی قرار دادند که آنها آرزوی مرگ می کردند، این یعنی ترور؛ ترورهای وحشتناک، امروز  اینها مدافع حقوق بشر شدند آن هم به وسیله تروریست هایی مثل منافقین، داعشی ها و خونخوارهایی که در گوشه و کنار دنیا آدم کشی می کنند.

داعشی ها، پیاده نظام آمریکا

همه می دانند که داعشی ها در سوریه، عراق و تا حدودی در لبنان و در هرکجایی که پایشان باز شده بود، پیاده نظام آمریکا بودند، هم داعشی ها و هم گروه های دیگری که با آمریکایی ها همکاری داشتند و از طرف آمریکا برای کشتار مسلمین مأمور شده بودند، اینها پیاده نظام آمریکا بودند، امروز ما می توانیم بگوییم الحمدلله این پیاده نظام آمریکا شکست خورد و بساط آن برچیده شد، وقتی پیاده نظام بساط آن برچیده شده است معلوم می شود دیگر نوبت سواره نظام و خود آمریکایی ها است، ما مطمئن هستیم که آمریکایی ها امروز در این آتش افروزی خود در بلاد مسلمین جز عقب نشینی هیچ راه دیگری ندارند، همان عقب نشینی که در انقلاب اسلامی از ایران داشتند، همان عقب نشینی که با مقاومت مردم عراق بساط آنها را مجبور شدند برچینند، همان عقب نشینی که هرکجا در مقابل آمریکایی ها مثل ویتنام مقاومت شده است مجبور به عقب نشینی بودند، امروز هم الحمدلله کار به جائی رسیده است که برنامه بعدی قطعا باید عقب نشینی آمریکایی ها از کشورهای اسلامی و مناطق اسلامی باشد، ما امروز منتظر این نگاه خدائی برای قهر و غلبه بر دشمنان خدا هستیم.

نقض آشکار برجام توسط آمریکایی ها

هم به دستگاه دیپلماسی ما که این همه وقت برای مذاکره گذاشتند بی حرمتی شد، هم به دولت و هم به ملت ما بی حرمتی شد و هیچ مانعی هم از سر راه ملت برداشته نشد تا ما بفهمیم که با گرگ ها نمی توان آشتی کرد و به وسیله هیچ گرگی به هیچ منفعتی نمی توان رسید.

 

شهادت امیر خلبان حسین لشکری

امیر خلبان شهید حسین لشکری با سابقه حدود ۱۸ سال اسارت افتخار استان ما است، کمتر کسی را داریم که این مدت اسیر دشمن باشد، سالگرد شهادت این خلبان ارزشمند در هفته آتی خواهد بود.

درگذشت مؤسس حوزه، آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی

شهادت دیپلمات های ایران در افغانستان و خبرنگار شهیر محمود صارمی

شهادت علامه سید عارف حسینی

[۱]تحف العقول، ص۴۴۵

[۲]النساء/ آیه شریفه ۵۸

پاسخ دهید

*